dimarts, 24 de març del 2009

El Taxi de Barcelona porta vestit i sabates, Sr. Belmonte.

El Taxi de Barcelona porta vestit i sabates, Sr. Belmonte.

El seu article publicat en “ El Periodico” del dia 23 de març, ens explica un parell d’anècdotes , diu que va agafar un taxi i el conductor feia servir un GPS (gran error adaptar-se a les noves tecnologies) i que el conductor era eslau ( suposo que li va preguntar la seva nacionalitat o simplement era un dels nous catalans ) i un altre on el professional que conduïa li va preguntar com arribar el seu destí i clar no li va fer cap descompte per la feina informativa que vostè li va fer.

Interessants dites anècdotes, i te especial raó quan diu que el conductor no el sabia portar a un destí que era del centre de Barcelona. D’aquest coneixement exhaustiu del nostre taxi i d’intentar ridiculitzar que la nova norma que no permet examinar-se, per entrar el nostre sector, amb xancletes, conclou que “El servei del Taxi es degrada dia a dia sense que ningú faci res“ e intenta personalitzar segons vostè aquest fracàs en la figura del President del nostre institut i regidor del nostre Ajuntament Paco Narvaez.

Tan malament està que les persones que han de prestar un servei públic es presentin davant de l’administració per a fer un examen correctament vestits de manera que això els serveixi de directiva en la seva futura professió?

Desprès de fer aquesta acusació, de degradació del servei del taxi, jo em pregunto: ha fet vostè els deures ?

En qualsevol treball cal un mínim de rigor de feina ben feta, si és veritat que es pot acompanyar com si d’una amanida es tractés al plat principal d’alguna anècdota.

Ha demanat a l’administració el resultat de les darreres enquestes de satisfacció dels nostres clients ?

Ha tornat a demanar a la nostra administració, l’antiguitat dels vehicles aplicats el servei, des de per exemple el Sr Narvaez es el President de l’Institut del Taxi?

Em reitero, ha preguntat a l’administració si te alguna dada respecte a l’evolució del grau de formació i d’accés a la professió, dels conductors en per exemple les darreres dècades ?

Crec que no ha fet els deures ha omplert la seva columna, això si ràpidament, sense les dades necessàries per donar contingut a les seves afirmacions, ha fet vostè com bé diu un article xancleta.

Li prego per tant que es presenti a examen millor dit a recuperació, això sí com si fora per a ser taxista, amb vestit i sabates.

divendres, 20 de març del 2009

El taxi de Barcelona avança propostes engrescadores per la seva activitat

Ahir 19 de març del 2009 vàrem tenir una trobada entre les diferents entitats del sector del taxi de l’àrea metropolitana de Barcelona, que havíem presentat propostes per incentivar econòmicament el sector i l’administració , en concreta amb el gerent de l’ IMET en Miguel Àngel Martin.

En aquesta reunió el primer que va fer l’administració va ser anunciar que formaria unes comissions , i que aquestes estarien formades per una representació de les entitats que han presentat propostes.

En concret se han presentat dos blocs de propostes, unes signades per 3 organitzacions i l’altre per una dotzena, entre elles també els sindicats de classe, el curiós de la proposta de l’administració es que va considerar que haurien de tenir 2 representats cada bloc, tant donava les entitats que representessin

Així ja no es respecta els criteris de la representació legitima en el Consell Català del Taxi, organisme format per un decret de la Generalitat de Catalunya, ni tampoc , com va dir el delegat del GUT, la representació sorgida de les ja passades eleccions del Taxi.

Crec que evidentment es un error no intentar que en el moment d’ abordar assumptes que preocupants a totes les empreses i els treballadors d’aquest sector, no estiguin representades totes les sensibilitats existents, totes elles legitimes.

Simplement intentar justificar la política de blocs determinant que uns representen els autònoms i els altres les empreses, es mes que un error, per aclarir-lo una mica: L’administració considera que el Gremio Unio de Taxistes entitat del taxi formada únicament per autònoms o l’ UGT , CCOO son representats del bloc empresarial i en canvi altre entitat que gestiona una de les flotes de taxis mes gran de l’àrea metropolitana, es una associació d’autònoms.

Igualment en aquesta primera reunió varen existir aspectes positius, per part dels membres del sector, en especial la intervenció del Sr Goñi i Gracia que varen cridar a d’unitat i el diàleg i també la de Bernardo en representació del GUT, en general quasi tots positius, alguna persona es va sortir de segle i va anunciar que sortirien el carrer amb “ lanzas , arcos y flechas “, però be…..

Cal ara treballar i dialogar en allò que ens es comú a tots els interessos del taxistes sense oblidar la responsabilitat social, que tenim en aquest moments d’empènyer a la nostre societat per sortir d’aquesta crisi i en especial amb una atenció acurada el mon dels treballadors, per tant cal esforçar-se per garantir els lloc de treball de totes les persones que hi ha ara en el sector tant sigui en regim d’autònoms com de assalariats, i avançar per que en un futur proper es poguí crear mes llocs de treball

Esperem que l’administració sigui sensible a aquesta premissa i a les inquietuds de les entitats del sector del Taxi, sense oblidar-se de ningú contant amb tots i totes.